Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2012 15:40 - КАКЪВ НИ Е ПРОБЛЕМА НА НАС БЪЛГАРИТЕ И СТРАДАМЕ ЛИ ОТ ТАКЪВ?!
Автор: truth Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4749 Коментари: 4 Гласове:
2

Последна промяна: 04.08.2012 19:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Какво стана за последните двадесет години? 

 

*Когато бях малък помня как се разхождахме с баба ми или дядо ми всеки божи ден! Хората, с които се разминавахме, ту ни поздравяваха, ту ни се усмихваха. Всичко около мен беше някак си... добро. Аз и връстниците ми играехме под брезите в парка, тичахме, смяхме се. Имаше по-богати и по-бедни семейства, но на площадката всички бяхме равни!

 

 

 

 

*Родителите ми ме записаха за училище на седем годишна възраст. Спомням си как ме беше страх да ходя на училище, защото там трябваше да изпълняваме тези непознати, но много страшно звучащи дейности от рода на "учене" и не знаех дали ще мога да се справя. По-скоро ме беше страх от това - какво ще стане ако не се справя? Ще ме бият ли, ще ме изгонят ли? Как щях да се прибера като не знаех къде живея?? Разбира се, този страх се заличи с времето, със съучениците станахме приятели и забавата продължаваше със все същите неуморни темпове.
 

 

*Около 4-ти клас за първи път се сблъсках със насилие. Едно момче от втори клас, след кратка размяна на думи, ми се нахвърли. Помня, че въпреки страшните образи, които се изписваха на лицето му, когато посягаше, аз не чувствах нищо беше прекалено слаб, за да може да отправи удар с ръка, както предполагам и аз. 
 

 

 

*Около 10-ти клас за първи път срещнах учителка, която изпитваше индивидуално неприазън към мен. Може би беше безразличност, но до този момент през буйният ми пубертет винаги учителите бяха на моя страна и аз винаги съм оправдавал, дори след много разочарования, техните очаквания, че не съм истински келеш, а единствено подражавам на връстниците си. Не съм сигурен какво беше отношението на преподавателката към мен, може би просто не и пукаше какво ще стане от мен, може би ме мразеше.


 

*Взех шофьорска книжка на 18 години и един ден. Разбира се още от 16 годишна възраст се възползвах от всяка възможност да се кача зад волана и да упражнявам всички движения, които бях виждал как трябва да се правят! Спомням си, че шофирането в този период между 16 и 18 беше без дестинация просто заради самото действие. Същата година платих и първият си рушвет от 3 лева и няколко стотинки (това наричам аз: от малък да се учи).

И какво стана после?
 

* От този момент до днес всичко някак ми е замъглено. Прекалено много пъти промених гледната си точка, характера и начина си на живот. Оформях т. наречената зрялост, до която единствено стигнах до извод, че е недостижима. От тогава изминаха 7 години. Събудих се и какво виждам около себе си? Мразещи се взаимно хора от едно и също общество, сънародници, които вместо да се съревновават в това кой е по-добър, кой е по-дащен, поучтив, възпитан, интелигентен; сънародници, които да се ухажват, уважават, подкрепят и обичат - тълпи от сиви и лицемерни хора, хора които са безпарични, инертни и повърхностни. Дори тези, които все още се опитват да запазят някакви човешки ценности в себе си, отдавна за изгубили пътеката и без да се усещат проявяват всички тези лоши качества, формиращи социалната епидемия на цялото ни общество - сочат с пръст "другите" и се подиграват, парадират с определени основателни или не свои качества, губят желанието да се развиват интелектуално или социално и се чувстват достатъчно превъзхождащи, за да го правят и много, наистина много други.
 

*Всички тези споменати и неспоменати (за които всеки един от вас може да изброи поне по 5-10) действия, настроение, бездействия и отношения водят до смисъла на тези редове, които искрено се надявам да докоснат колкото се може повече хора! Именно омразата между нас е това, от което ме боли.

Защо когато някой те засече на улицата го псуваш? Защо му подражаваш? Защо не му съчувстваш?

Защо когато някой ти навреди целеустремено или случайно ти го намразваш? Защо искаш да му го върнеш? Защо му обръщаш гръб? Защо не се опиташ да го разбереш или да му помогнеш?


Такива и много други въпроси ме тормозят постоянно. 

Нека опознаем врага, за да можем да го победим! Апелирам към всички, които не достигнаха своя "attention span" преди края на тези редове да се замислят. Какви според нас са проблемите ни и как да ги разрешим, за да можем да станем отново достойни, задружни, възпитани и като цяло по-добри!

Стига сме изразявали разкъсани мнения в разкъсани дискусии - в интернет или на улицата, в офиса или в училище. Изправете се сега и кажете АЗ НЕ ИСКАМ ДА СЪМ ТАКЪВ, ИСКАМ ДА СЪМ ПО-ДОБЪР!

 

(всички знаем, че корозиралата власт и корупцията са един от основните фактори да се стигне до това положение, но не те са тези, които ни програмират какви да бъдем, виновните сме ние!)

ИБ 


image

 




Гласувай:
2




Следващ постинг

1. анонимен - ГЕРБ ТАЙНО ВЪВЕЖДАТ ДИКТАТУРА. ...
04.08.2012 16:30
ГЕРБ ТАЙНО ВЪВЕЖДАТ
ДИКТАТУРА. ГЕРБ НЯМА
ДА ДОПУСНАТ ИЗБОРИ
ПРЕЗ СЛЕДВАЩАТА
ГОДИНА. ГЕРБ Е
ДИЗАЙНЕРСКАТА ПАРТИЯ ЗА КОЯТО
ГОВОРИ
РУМЕН ОВЧАРОВ - ЧЕ СА
НАПРАВИЛИ ОТ БСП -
НО СЪЖАЛЯВАТ. НОЩА НА ДЪЛГИТЕ
НОЖОВЕ ПРЕДСТОИ И Хитлер не е спечелил
изборите с мнозинство,
но след като е
назначен от
президента
Хинденбург, той започва да има
"подкрепа от
мнозинството" както
Тодор Живков. Така е
и с ГЕРБ - които
спечелиха изборите с 20% от електората.
Сега чакаме
запалването на
Райхстага. И
въвеждането на
извънредно положение.
цитирай
2. анонимен - Просто Сашо бате
05.08.2012 10:45
Проблем? Политика? Власта е проблема ,а кои са власта бълагари..политиката е една и съща от 1991 г. една маска различни фигори. Всичко се варти 20 години едно и също еднообразно.Няма Надежда за България.Всяко второ дете е в чужбина.България изчезва малко по малко.Можеби трябва да се издигне някой обикновен човек от народа който не почернен от благото на парите!
цитирай
3. truth - Можеби трябва да се издигне някой ...
05.08.2012 10:57
анонимен написа:
Можеби трябва да се издигне някой обикновен човек от народа който не почернен от благото на парите!


След, което да го застрелят, да стане мъченик и да събуди прабългарите в нас нали?
Аз съм за!
цитирай
4. анонимен - evala
05.08.2012 10:57
brao mom4e misli6 kat men vijda se 4e sme ot edna poroda vi6 az sam malko po umen ama da ne izdrebnqvame.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: truth
Категория: Бизнес
Прочетен: 37404
Постинги: 6
Коментари: 15
Гласове: 25
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031